مشاوره رایگان: 09126706588

چگونه کارت ویزیت طراحی کنیم

چگونه-کارت-ویزیت-طراحی-کنیم

شاید تمام افرادی که زمانی کسب و کار خود را راه انداخته باشند زمانی در ذهن خود با این سوال مواجه بوده‌اند که: چگونه کارت ویزیت طراحی کنیم؟

کارت‌های ویزیت، این ابزارهای چندکاره تجاری نیازهای اساسی بسیاری از متخصصان را برآورده می‌کند: تبلیغات، شناسایی برند، اقدام به تماس (CTA)، و البته اطلاعات تماس. اگر این تابلوهای جیبی به درستی طراحی شده باشند، می‌توانند ماندگاری ایجاد کنند و غریبه‌ها را به مشتریان مادام‌العمر ما تبدیل ‌کنند.

کارت ویزیت، یک کارت کوچک چاپ‌شده، معمولا به اندازه کارت اعتباری است که اطلاعات کسب و کار شما را نگه می‌دارد، مانند نام، جزئیات تماس و لوگوی برند. طراحی کارت ویزیت شما بخش ضروری از برندسازی شما است و باید به عنوان یک نماینده بصری از شخصیت برند شما عمل کند.

در مقاله چگونه کارت ویزیت طراحی کنیم، به تمامی نکاتی که باید در مورد طراحی کارت ویزیت بدانید، اشاره می‌شود، بنابراین شما می‌توانید دقیقاً به طراح خود بگویید که چه می‌خواهید. کارت‌های تجاری باید بیش از هر چیز شخصی باشند، بنابراین این راهنما توضیح می‌دهد که چطور می‌توانید کارتی داشته باشید که واقعاً شبیه به شما و برندتان باشد.

چگونه در ۸ مرحله کارت ویزیت طراحی کنیم

زمانی که لوگو، طرح و رنگ برند (color scheme) و ایده‌ای از آنچه می‌خواهید کارت شما نشان‌دهنده‌ی آن باشد را دارید، آماده‌اید که شروع کنید. فقط کافیست ۸ مرحله زیر را دنبال کنید تا در نهایت به کارت ویزیت مناسب خود برسید.

۱. شکل کارت خود را انتخاب کنید

۲. اندازه کارت خود را انتخاب کنید

۳. لوگو و گرافیک‌های دیگر را اضافه کنید

۴. اطلاعات و متن ضروری را اضافه کنید

۵. نوع قلم (تایپوگرافی) را انتخاب کنید

۶. به تکنیک‌های چاپی موجود بیشتر فکر کنید

۷. یک طراح انتخاب کنید

۸. طراحی خود را نهایی کنید

 

۱. شکل کارت ویزیت خود را انتخاب کنید

اگر قبلاً تصمیم گرفته‌اید که از یک کارت ویزیت مستطیلی سنتی استفاده کنید، به مرحله دوم بروید. اما، اگر می‌خواهید در مورد تمام گزینه‌هایتان، حتی راه‌های خارج از قاعده، اطلاعات کسب کنید، ادامه بدهید:

با پیشرفت تکنیک‌های چاپ و کاهش هزینه‌ها، حرفه‌ای‌ها فرصت بیشتری برای تجربه‌ داشتن کارت ویزیتی با شکل‌های مختلف دارند. در چاپ تکنیکی به نام “برش قالبی” یا “قالب سازی” به شما امکان می‌دهد تا هر شکلی که می‌خواهید را برش بزنید و به صورت عمده چاپ کنید. مثلا برشی به شکل دایره، شکل لوگوی شما یا…

کارت ویزیت در شکل های متفاوت

اگر کمی محافظه‌کارتر باشید، پیشنهاد می‌شود فقط گوشه‌ها را گرد کنید تا کارت ویزیت‌اتان بیشتر دوستانه بنظر برسد.

اما اگر واقعاً می‌خواهید خلاق باشید یا متمایز شوید، می‌توانید از تقریباً هر شکلی استفاده کنید: نمادهای حیوانی، خطوط محصولاتی که می‌فروشید یا شکل یک طرح کاملاً متفاوت.

چه از شکل‌های خلاقانه استفاده کنید چه نه، بستگی به تصویری دارد که می‌خواهید نشان دهید. شکل‌های خاص شما را جذاب‌تر می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا ماندگاری خاصی ایجاد کنید، اما می‌تواند در صنایع رسمی‌تر تأثیر منفی داشته باشد. همچنین باید به جزئیاتی مانند چگونگی قرار گرفتن کارت در کیف پول نیز فکر کنید چرا که کارت ویزیتها با اشکال خاص ممکن است به راحتی در جیب یا کیف پول قرار نگیرند.

پس از نهایی کردن طراحی خود در مرحله ۶، ممکن است بخواهید دوباره گزینه برش قالب را بررسی کنید.

کارت ویزیت دور گرد

۲. سایز کارت ویزیت خود را انتخاب کنید

مرحله بعدی شما برای چگونگی طراحی کارت ویزیت، اندازه کارت است. این بیشتر به استاندارد کشور بستگی دارد، بنابراین خوب است از آنجا شروع کنید. حتی اگر قصد دارید متمایز شوید، باید بدانید همه چه کار می‌کنند تا بتوانید متفاوت باشید.

استاندارد ایران: ۸۵ × ۵۵ میلی‌متر

استاندارد آمریکای شمالی: ۳.۵ × ۲ اینچ (۸۸.۹ × ۵۰.۸ میلی‌متر)

استاندارد اروپا: ۳.۳۴۶ × ۲.۱۶۵ اینچ (۸۵ × ۵۵ میلی‌متر)

استاندارد اقیانوسیه: ۳.۵۴ × ۲.۱۶۵ اینچ (۹۰ × ۵۵ میلی‌متر)

بدون توجه به اندازه، بهتر است همیشه  سه عامل را در طراحی مدنظر بگیرید:

ناحیه خارجی (Bleed Area): بیرون‌ترین بخش کارت که احتمال دارد بریده شود.

خط برش: خط هدف برای برش کارت‌ها.

خط امنیت (ناحیه امن): هر چیزی خارج از این خط ممکن است به خطاهای برش دچار شود. موارد مهمی مانند متن یا لوگوها نباید خارج از این خط قرار گیرند.

به راهنمای تصویری زیر نگاهی بیندازید تا اندازه صحیح کارت ویزیت را با توجه به خطوط خارجی، برش و امنیت بیابید.

راهنمای-چگونگی-طراحی-کارت-ویزیت-سایز-کارت-ویزیت

۳. لوگو و گرافیک‌های خود را اضافه کنید

در ادامه پاسخ به سوال چگونه کارت ویزیت طراحی کنیم شروع به قرار دادن عناصر بصری طراحی کارت ویزیت‌مان می‌کنیم، که در اولویت اول، لوگو قرار دارد. لوگوی شما باید در مرکز توجه کارت ویزیت‌تان قرار گیرد، هرچند که گاهی اوقات افزودن عناصر تزئینی و گرافیک‌های فرعی نیز می‌تواند مفید باشد.

فراموش نکنید که دو طرف کارت را در اختیار دارید. یک استراتژی این است که یک طرف کارت را به طور انحصاری به لوگو اختصاص دهید، در حالی که طرف دیگر اطلاعات تماس فرد را نشان می‌دهد. با این حال، داشتن لوگو روی هر دو طرف نیز خوب است، بنابراین اغلب شاهد لوگویی کوچکتر در گوشه‌ای از طرفی که اطلاعات تماس قرار دارد، خواهید بود، همانطور که در نمونه مشاهده می‌کنید.

چگونه کارت ویزیت طراحی کنیم رسا چاپ

این فقط یک استراتژی از میان بسیار استراتژی است که افراد برای پاسخ به چگونگی طراحی کارت ویزیت می‌دهند، بنابراین تا زمانی که یکی از پاسخ‌های مطابق با سلیقه‌تان است را پیدا کنید، آزادانه با مکان قرار دادن لوگو روش‌های مختلف را آزمایش کنید.

هرچند که سادگی و مینیمالیسم یک انتخاب محبوب برای کارت‌های ویزیت است، اگر فضای خالی به مذاق شما خوش نمی‌آید، می‌توانید آن را با گرافیک‌های اضافی پر کنید. در یک صنعت مانند پوشاک کودکان، Londees می‌خواهد تا جای ممکن از تم بامزه خود استفاده کند: آنها با قرار دادن طرح‌های گوسفند در سراسر کارت و استفاده از پس‌زمینه کم‌رنگ تا حد امکان از شلوغی جلوگیری می‌کنند (همچنین توجه کنید به استفاده از رنگ آبی ملایم، رنگی بازیگوش و مناسب کودکان). حتی اگر لوگوی شما ساده یا فقط متن باشد، هر گونه تصویر مرتبط، همان هدف را دنبال می‌کند.
چگونگی-طراحی-کارت-ویزیت-لوندیز

استفاده از گرافیک‌های اضافی برای نمایش هویت برند شما بسیار مؤثر است. بدون اینکه صراحتاً بگویید، می‌توانید شخصیت خود یا برندتان را از طریق عناصر بصری، از جمله رنگ‌ها، اشکال و یا غیره ارتباط بدهید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید صمیمی یا دسترس‌پذیر به نظر برسید، یک کاراکتر بامزه و رنگ‌های روشن می‌تواند کارساز باشد.

یکی دیگر از روندهای فزاینده‌ی محبوب، ایجاد علاقه و کنجکاوی با باقی گذاشتن کمی راز و رمز است. معمولاً، برندها یک تصویر بی‌کلام همراه با یک URL در یک طرف قرار می‌دهند، و سپس تمام توضیحات لازم (از جمله نام برند و نام شخص) را در طرف دیگر.

۴. متن‌های ضروری را اضافه کنید

آنچه کارت ویزیت شما واقعاً می‌گوید بستگی به شما دارد. فریلنسرهایی که از خانه کار می‌کنند ممکن است به نشانی پستی نیازی نداشته باشند، در حالی که مشاغلی که مشاوره حضوری دارند به آن نیاز دارند. یا شاید این محتوا، یک انتخاب استراتژیک باشد، مانند جلب توجه به دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی شما. نکته این است که افراد مختلف از متن‌های مختلف در کارت ویزیت خود بهترین استفاده را می‌کنند.

بنابراین مرحله بعدی برای شما تصمیم گیری در مورد آن است که چه چیزی را بر روی کارت ویزیت‌تان قرار دهید. در زیر یک لیست از گزینه‌های متداول آمده است تا شما تصمیم بگیرید کدام را اضافه و کدام را حذف کنید:

نام: ضروری است. هر کارتی به یک نام نیاز دارد.

نام شرکت: یک مورد دیگر که ضروری است، مگر در برندهای شخصی که در آن صورت، نام شخصی شما نام شرکت شماست.

عنوان شغل: برای کارت‌های سنتی، عنوان شغلی خود را اضافه کنید. این همچنین کمک می‌کند تا یادآوری کند که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید و حتی چگونه با مخاطب خود آشنا شده‌اید.

شماره تلفن: حتی اگر تلفن روش مورد علاقه شما برای ارتباط نباشد، همچنان برای برخی افراد هست.

ایمیل: یک اصل در کارت ویزیت؛ ایمیل حالا روش جدیدی برای ارتباطات تجاری غیرفوری است، زیرا امکان ارسال اسناد به صورت پیوست را فراهم می‌آورد.

آدرس وب‌سایت: افزودن آدرس وب‌سایت شما یک دعوت غیراجباری برای بازدید است.

شبکه‌های اجتماعی: اگر شبکه‌های اجتماعی برای حوزه شما مرتبط است یا فقط می‌خواهید کمی از شخصیت خود نشان دهید، نشانی شبکه‌های اجتماعی را اضافه کنید.

آدرس: این مورد برای جلب توجه و دعوت مشتریان به دفتر یا فروشگاه شما ضروری است.

کد QR: اگرچه به اندازه گذشته محبوب نیست، اما کد QR هنوز یک میانبر معتبر برای انتقال هر گونه داده‌ای که می‌خواهید است.

شعار: به طور کامل اختیاری است، شعار به هویت برندتان کمک می‌کند و کمی به کارت ویزیتتان شخصیت اضافه می‌کند.

به یاد داشته باشید که کارت‌های تجاری فقط در مورد ارائه اطلاعات نیست، بلکه نگه داشتن آن نیز مهم است. ممکن است افراد از قبل شماره شما، آدرس یا URL را بدانند، اما کارت شما را در صورت فراموشی نزدیک خود نگه دارند.

۵. تایپوگرافی خود را انتخاب کنید

وقتی می‌دانید که می‌خواهید چه بگویید، می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه به نظر برسد. هر چند تایپوگرافی همیشه مهم است، اما این موضوع در مورد کارت‌های ویزیت خیلی مهم است، چرا که باید متن را کاملاً خوانا کرده و فضای کوچکی برای کار کردن دارید.

بیایید تایپوگرافی را به سه دسته اصلی تقسیم کنیم:

اندازه: برای حفظ خوانایی، می‌خواهید تمام متن‌های شما دست‌کم ۸ پوینت باشد. با این حال، شما می‌خواهید عناصر مهم‌تر خود (مانند نام شما) بیشتر به چشم بیایند، پس احساس آزادی کنید تا اندازه‌های متن را متنوع کنید. همچنین به فضای خالی توجه کنید – شما نمی‌خواهید کارت خود را شلوغ کنید، پس متن خود را کوچک نگه دارید که دورتر از عناصر دیگر فضای کافی برای نفس کشیدن و خودنمایی داشته باشد.

فونت: فونت‌ها اآثار بارزی بر هویت برند شما یا شخصیت شما دارند و هر نوع فونتی که انتخاب می‌کنید پیام مهمی در بر دارد. پس فقط به خاطر داشته باشید که فونتی را انتخاب کنید که شخصیتی را که دنبال می‌کنید نمایان کند. یک سنس‌سریف مدرن و تمیز، یک اسکریپت زیبا و فردی یا یک فونت سریف کلاسیک و بی‌زمان؟ در زیر نمونه‌هایی از آنچه که سبک‌های مختلف فونت به میز مذاکره می‌آورند آورده شده است.

تایپو گرافی برای طراحی کارت

رنگ: اینجاست که یک هویت برند از قبل تعیین شده به درد می‌خورد. با متعهد ماندن بر روی هویت برندتان، رنگ‌های متنی را انتخاب کنید که با رنگ پس‌زمینه کارت شما، که آن هم نیز باید یک رنگ برند باشد، هماهنگ باشد. رنگ‌های مشابه ممکن است با هم زیبا به نظر برسند اما اطمینان حاصل کنید که خواندن آن‌ها دشوار نباشد، پس با کنتراست‌های مختلف خوانایی آن‌ها را آزمایش کنید.

قانون طلایی تایپوگرافی این است که خوانایی را بر هر چیز دیگری اولویت دهید.

اهمیتی ندارد که فونت شما چقدر هنری باشد اگر کسی نتواند بخواند که روی آن چه نوشته شده است.

۶. به تکنیک‌های چاپی موجود بیشتر فکر کنید (روکش، طلاکوب، برجسته‌سازی)

حالا که به مراحل نهایی نزدیک می‌شوید، وقت آن رسیده است که به تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های چاپ فکر کنید. برخی از چاپگرها فینیش‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهند که می‌تواند در ایجاد یک اثر ماندگار و دائمی بسیار موثر باشد. ببینید که آیا هیچ یک از این “جلوه‌های ویژه” می‌تواند به استراتژی طراحی کارت ویزیت شما کمک کند.

حکاکی یا امباس: این تکنیک رلیف‌های سه بعدی ایجاد می‌کند، و باعث می‌شود قسمت‌های خاصی “برجسته” شوند. مانند پوشش UV موضعی، شما می‌توانید آن را برای جلب توجه به جنبه‌های خاصی از کارت خود استفاده کنید، حتی کلمات.

چاپ با فشردگی: به جای برآمدن کاغذ، چاپ با فشردگی کاغذ را به پایین می‌فشارد در حالی که آن را مرکب می‌کند. نتیجه چیزی شبیه به حکاکی است، معمولاً با جوهر ویژه برای جلب توجه بیشتر مانند طلا کوب. استفاده از این روش به ویژه برای حروف یا لوگو باعث می‌شود کلمات یا قسمتی از کارت ویزیت شما وزن و اهمیت بیشتری داشته باشند.

پوشش UV موضعی: بسیاری از کارت‌ها یک ورنیش لیز و صاف دارند تا یک درخشش و بافت صاف ایجاد کنند. پوشش UV موضعی همان چیزی است، به جز اینکه فقط بر روی مناطق خاصی اعمال می‌شود. به این معنا که می‌توانید یک درخشش را فقط بر روی لوگو، گرافیک‌های خاص یا حتی یک واژه یا عبارت اعمال کنید. زمانی از آن استفاده کنید که می‌خواهید بر مناطق خاصی تأکید کنید، اما دقت کنید که چگونه این تأثیر بر ترکیب کلی دارد، وقتی فقط یک قسمت براق است.

روکش‌ها (سلفون مات و براق، لمینت مات یا لمینت براق): استفاده از روکش‌های نهایی مانند سلفون یا لمینت‌ها که هر دو در دو نوع مات و براق در دسترس هساتند می‌تواند جلوه خاصی به کارت ویزیت شما ببخشد.

امباس-بر-روی-کارت-ویزیت

۷. یک طراح گرافیک انتخاب کنید

اگر واقعاً می‌خواهید یک چاپ کارت ویزیت با کیفیت داشته باشید، توصیه می‌شود که یک طراح حرفه‌ای پیدا کنید که بتواند بهترین کارت را برای شما طراحی کند. حتماً نمونه کارهای آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید آیا برای برند شما مناسب هستند یا خیر.

پس از یافتن فرد مناسب، سعی کنید به صورت واضح اطلاعات در مورد کسب و کار خود و همچنین سبک طراحی که به دنبال آن هستید را بیابید، تا طراح شما بتواند تصور شما را به واقعیت تبدیل کند.

علاوه بر آن یک طراح خوب با دانش و تجربه‌ای که در چاپ دارد می‌تواند توصیه‌هایی به شما داشته باشد تا بتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

 

۸. طراحی خود را نهایی کنید

با توجه به تمام المان‌های موجود و پیش‌بینی دقیق رنگ‌ها و تکنیک‌های ویژه چاپ، شما می‌توانید طراحی خود را دوباره ارزیابی کنید تا مطمئن شوید همه چیز در جای مناسبی قرار دارد.

اول، جریان بصری را بررسی کنید: چگونه چشم شما هنگام نگاه کردن به کارت حرکت می‌کند. ابتدا چه چیزی را می‌بینید؟ آخرین چیزی که می‌بینید چیست؟ جریان بصری خوب باید ابتدا با لوگو شروع شود، سپس نام، و سپس اطلاعات ثانویه، و در نهایت تصاویر ثانویه اگر وجود دارند. شما همیشه می‌توانید جریان‌های بصری را با تغییر اندازه و مکان یک المان تغییر و بهینه‌سازی کنید.

همچنین تا می‌توانید از موارد اضافی بپرهیزید و سادگی را در اولویت قرار دهید. یک بار دیگر این سوال را از خودتان بپرسیدکه آیا تمام اطلاعات ضروری هستند؟ هر چه المان‌های باقی مانده کمتر باشند، تأثیر بیشتری دارند.

دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید به هیچ اشتباه رایجی نخورده‌اید. آیا متن قابل خواندن است؟ آیا رنگ‌ها با هم در تضاد هستند؟ آیا هرگونه المانی به حاشیه نزدیک است؟

فراموش نکنید که از طراح خود بخواهید محصول نهایی را به شما به صورت یک فایل وکتور (Vector) و یا PDF مبتنی بر وکتور ارسال کند. از تصاویر وکتوری استفاده کنید که در صورت نیاز به تغییر اندازه این امکان برایتان فراهم باشد و همچنین PDF‌ها توسط تقریباً هر چاپگری قابل چاپ هستند.

 

تکنیک‌های پیشرفته

این هشت گام همه چیزی است که شما برای ایجاد یک کارت ویزیت کاملاً کاربردی نیاز دارید، اما اگر می‌خواهید گام اضافی بردارید، به این نکات پیشرفته‌تر فکر کنید:

سعی کنید تا با یک ایده هوشمندانه خودتان را متمایز کنید. اگر خلاقیت در صنعت شما راه دارد، می‌توانید استراتژی‌های بیشتری برای جلوه‌ی خاص بکار ببرید.

این می‌تواند چیزی موضوعی باشد، مانند کارت‌هایی با برش خاص یا استفاده از متریال‌های چاپی ترانسپرنت (شفاف) استفاده کنید برخی ایده هایی که می تواند کمکتان کند:

  • جوهرهای عطری
  • دوپلکس و تری‌پلکس (دو یا سه برابر کردن عرض کارت برای ضخامت بیشتر)
  • استفاده از مواد مختلف (PVC، چوب، متریال‌های شفاف و …)
  • کارت‌های تاشده

کارت-ویزیت-ترنسپرنت

  • از طراحی در حاشیه‌ها خودداری کنید. حاشیه‌ها ممکن است گزینه‌ی هوشمندانه‌ای به نظر بیایند تا محتوای کارت شما را قاب گونه کنند –  اما شیوع اشتباهات برش باعث می‌شود حاشیه‌ها بیشتر آسیب ببینند. پروسه برش دادن در روند چاپ دچار خطاهای بسیار است و به همین دلیل بهتر است با رعایت فاصله مناسب از حاشیه‌های خارجی و مناطق امن طراحی کنید. حاشیه‌های طراحی شده، باعث می‌شوند اشتباهات کوچک در برش کل طراحی را از بین ببرد.

دور-بری-و-امباس-کارت-ویزیت

  • این مورد در مورد چاپ‌های اختصصاصی است که موجب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود، در رنگ‌ها صرفه‌جویی کنید. شما می‌توانید بخشی از هزینه را فقط با استفاده از یک یا دو رنگ کاهش دهید. هرچه رنگ‌ها بیشتر شوند، قیمت بیشتر می‌شود و یک طراح هوشمند می‌داند چگونه یک یا دو رنگ را در طراحی به درستی استفاده کند.

 

فراموش نکنید!

کارت شما بیشتر از اطلاعات تماس شماست – نمایانگر شما و برند شما است. برخی افراد هر روز کارت دریافت می‌کنند، بنابراین شما نیاز دارید کارت شما در ذهن بماند. در طراحی کارت ویزیت خود کوتاهی نکنید. وقت کافی برای ایده آل‌ترین طراحی صرف کنید و سپس یک طراح ماهر را پیدا کنید تا تصویری درست از شما و برند شما را به واقعیت تبدیل کند.

همچنین منابع دیگر را بخوانید و اطلاعات کسب کنید، اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید مقاله 10 قانون طلایی طراحی کارت ویزیت را مطالعه کنید مناسبی برای شماست.

طراحی-کارت-ویزیت

در این مقاله سعی کردیم تمام مراحلی که باید برای پاسخ دادن به این سوال که چگونه کارت ویزیت طراحی کنیم را پاسخ دهیم و در نهایت ما در چاپ دیجیتال رسا خدمات حرفه‌ای طراحی کارت ویزیت را ارائه می‌دهیم و همراه شما تا پایان این مراحل همراهیم تا بهترین کیفیت را به دست آورید.

شما می توانید کلیه خدمات چاپ و پس از چاپ خود را از تیراژ 1 عدد به بالا به ما سفارش دهید. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد خدمات ما نیاز دارید و یا اگر نیاز به استعلام قیمت خدمات چاپ اختصاصی دارید، می توانید برای مشاوره رایگان از اطلاعات ما در صفحه تماس با ما استفاده نمایید. همچنین برای مشاهده قیمت محصولات ما می توانید از لیست قیمت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *